Nowe zarządzenie ws. zieleni miejskiej

Do 30 czerwca 2018 roku każdy zarządca terenów zieleni należących do miasta ma obowiązek wykonania przeglądu, oceny i ewentualnej likwidacji drzewostanu, który zagraża obiektom budowlanym, infrastrukturze i innemu mieniu. Nowe zarządzenie prezydenta miasta dotyczące m.in. tej sprawy możecie znaleźć w wodzisławskim BIP-ie.

Sprawozdanie z wykonania ww. zadania należy przedłożyć prezydentowi miasta nie później niż do 30 lipca.

W nowym zarządzeniu dot. zieleni miejskiej przeczytacie o:

  • działaniach zmierzających do zachowania zieleni,

  • wyrównywaniu strat drzewostanu,

  • elektronicznej bazie danych w Systemie Informacji Przestrzennej Miasta Wodzisławia Śląskiego, zawierającej informacje m.in. o terenach przeznaczonych pod nasadzenia i o planie nasadzeń,

  • zezwoleniach na usunięcie zieleni,

  • procedurze zapewniającej prawidłowość usuwania zieleni,

  • złomach i wywrotach.

Według dokumentu na podmiotach zarządzających terenami w imieniu miasta leży obowiązek do podejmowania działań mających na celu zachowanie zieleni, w szczególności w ramach planowanych i prowadzonych procesów inwestycyjnych. Podmioty te muszą przede wszystkim stawiać na rozwiązania przestrzenne i technologiczne, które zagwarantowałyby prawidłowy rozwój zieleni.

Należy pamiętać, że w każdym przypadku usuwania zieleni na terenie Miasta Wodzisławia Śląskiego, poprzedzonym uzyskaniem stosownej decyzji, konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych oględzin w terenie.

Więcej informacji można uzyskać, zapoznając się z kompletną treścią zarządzenia, które dostępne jest TUTAJ.