Ekologiczna kampania miasta

Miasto Wodzisław Śląski prowadzi szereg działań ukierunkowanych na zwalczanie niskiej emisji: programy związane z termomodernizacją kamienic, dotacje do modernizacji systemów grzewczych, konferencje naukowe... Kolejnym wielkim krokiem w walce z niską emisją jest "Zdemaskuj smog", czyli zaplanowana na okres jesienno-zimowy nowa ekologiczna kampania Wodzisławia Śląskiego.

Kampania - po co?

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) w raporcie wydanym w 2016 r. wskazała, że 33 z 50 najbardziej zanieczyszczonych europejskich miast znajduje się w Polsce. Wodzisław Śląski znalazł się w tym zestawieniu na 5. miejscu.

"Zdemaskuj smog" to kampania informacyjna o charakterze lokalnym. W ramach tego przedsięwzięcia poruszamy kwestię zanieczyszczeń powietrza, pokazujemy, jak szkodliwy wpłw mają na nasze zdrowie i - przede wszystkim - podpowiadamy, jak "zdemaskować smog", czyli prezentujemy gotowe rozwiązania na to, jak skutecznie zapobiegać niskiej emisji i walczyć ze smogiem. Chcemy zwrócić uwagę jak największej liczby osób na ten ogromny problem. Mamy nadzieję, że zrealizujemy nasz cel, tym bardziej że w stworzeniu kampanii pomogli nam mieszkańcy kilku dzielnic naszego miasta, czyli osoby, z którymi w pewnym sensie mogliby utożsamiać się ich sąsiedzi.

Wszystkie zdjęcia wykorzystane w kampanii "Zdemaskuj smog" wykonała Magdalena Szymańska.

 

Demaskujemy smog przy pomocy:

  • mieszkańców Wodzisławia Śląskiego - w realizację kampanii zaangażowali się: Paulina Śnieg z os. XXX-lecia, Filip Chrobok ze Starego Miasta, Mirosława Wachowicz z os. Przyjaźni i Kamil Wita z os. Dąbrówki,
  • billboardów:

 

  • plakatów:

 

 

Gmina z (dobrą) energią!

Kampania "Zdemaskuj smog" uzupełnia związane z walką z niską emisją wielkie edukacyjne przedsięwzięcie Subregionu Zachodniego - "Gmina z (dobrą) energią! Modelowa kampania edukacyjno-informacyjna na rzecz ograniczania niskiej emisji oraz promocji efektywności energetycznej". Konferencja inaugurująca działania Subregionu Zachodniego odbyła się 3 listopada.

Zapraszamy do śledzenia informacji dot. kampanii w portalu Facebook (TUTAJ).